Vitamine naturale de sezon

Vitamine naturale de sezon

 

Vara, consumul fructelor si legumelor ne ajuta sa ne hidratam si sa beneficiem de vitamine naturale, pentru o buna functionare a organismului. Multe dintre noi cunosc efectele pe care acestea le au asupra sanatatii noastre, dar vreau sa va reamintesc ca este momentul sa profitam la maxim de hrana vie, pe care natura ne-o pune la dispozitie, consumand cat mai multe fructe si legume in stare cruda, evitand pe cat posibil, fierberea.
Haideti sa profitam de vara, pentru a fi mai frumoase, pline de energie si bine dispuse in fiecare zi. Prin continutul lor, fructele si legumele ne vor revitaliza intregul organism, tenul nostru isi va recapata fermitatea, iar parul va straluci.

Sanatatea tenului nu depinde numai de cremele pe care le aplicam, ci si de ceea ce mancam.

 Rosia reprezinta o sursa de sanatate. Contine vitaminele A, B, C, E, K, este bogata in minerale (potasiu, fosfor, fier, magneziu, seleniu, zinc) si fibre. Rosia este cea mai bogata sursa de licopen, un antioxidant cu efecte anticancerigene dovedite. Licopenul din rosii protejeaza si impotriva efectului cancerigen al razelor solare asupra pielii, absorbind razele ultraviolete si contribuie la mentinerea sanatatii si frumusetii tenului. Rosia este un excelent aliment pentru mentinerea siluetei, accelerand arderea grasimilor.

Ardeii au in compozitia lor o cantitate crescuta de vitamine A si C, licopen, iar cel mai bun efect terapeutic il au ardeii cruzi. Ardeii rosii, sunt mai bogati in betacaroten, comparativ cu cei verzi. Ardeii combat bolile cardiace si contribuie la scaderea colesterolului.

Telina contine vitamine A, C, B, K, minerale (sodiu, potasiu, calciu, magneziu), este bogata in fibre si saraca in calorii. Este un bun detoxifiant al organismului, tonic si regenerant. S-a dovedit ca telina reduce nivelul hormonului de stres, fiind un excelent remediu impotriva tulburarilor nervoase.

Castravetii contin o cantitate crescuta de apa, au un aport caloric redus si constituie o sursa buna de minerale: potasiu, fier, magneziu, fosfor, calciu, vitamine A, C, K, cea mai mare cantitate existenta in coaja legumei. Este un hidratant natural al organismului si cu efecte cunoscute asupra tenului.

Vinetele contin o cantitate crescuta de apa, fibre, minerale (potasiu, magneziu, calciu), vitamine A, B, C, fiind un aliment ideal pentru detoxifierea organismului si un remediu excelent pentru combaterea stresului, a insomniei si a starilor de nervozitate. Are efecte anticancerigene si este una din putinele legume ce isi pastreaza proprietatile prin preparare termica. Ajuta la scaderea in greutate, cu conditia sa nu le consumam prajite.

Perele au un continut crescut de fibre, antioxidanti, vitamine A, B, C, minerale (potasiu, fosfor, magneziu, fier, cupru, zinc) si au cel mai scazut indice glicemic dintre toate fructele, fiind un aliment recomandat atat persoanelor care vor sa slabeasca, cat si diabeticelor. Sunt hipoalergenice, de aceea pot fi consumate si de copiii cu varste foarte mici. Au efect asupra sistemului nervos central, protejeaza colonul, inima, scade colesterolul si reechilibreaza organismul datorita continutului bogat in minerale.

Afinele contin vitaminele A, B, C, E, PP, minerale (magneziu, potasiu, calciu, fier), fibre si antioxidanti. Portia zilnica minima recomandata este de 150 g. Sucul de afine este un bun adjuvant in tratamentul infectiilor urinare si in diabetul zaharat.

Pepenele are o cantitate crescuta de apa, potasiu, vitamine A, B, C, fibre, antioxidanti si aminoacizi. Pepenele rosu contine o cantitate crescuta de licopen, iar cel galben, betacaroten, antioxidant ce stimuleaza regenerarea celulelor care asigura acuitatea vizuala si protejeaza pielea de radiatiile ultraviolete. Hidrateaza organismul, fiind un bun detoxifiant, este prietenul nostru in lupta cu kilogramele, fiind usor de digerat, racoritor si energizant.

Prunele sunt bogate in fibre, vitamine A, B, C, minerale (potasiu, fier, calciu, seleniu, mangan, magneziu), antioxidanti (vitamina E). Sunt energizante, au un continut ridicat in glucide, fiind nerecomandate diabeticilor.

Mai multe detalii despre un stil de viata sanatos si cum putem ajuta organismul sa functioneze la un nivel optim, puteti afla citind primul numar al revistei,, Lady Personality’’, care va aparea in luna septembrie.

Articole relevante

Imparte

Despre autor

Imi place femeia care isi doreze sa evolueze pe toate planurile si sa isi traiasca viata in armonie. Cu toate cred ca ne dorim sa ne traim viata intr-un mod frumos, cu cat mai multe momente incantatoare . Vreau sa traiesti si tu magia vietii. Vino alaturi de mine in aceasta calatorie.

(0) Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>