Sanatate vs. Frumusete

Sanatate vs. Frumusete

CUM SA NE MENTINEM SANATATEA SI FRUMUSETEA LA ORICE VARSTA

Aparitia primelor semne de imbatranire, sunt influentate atat de factorii genetici, cat si de factorii de mediu si de stilul de viata. Expunerea abuziva la soare, excesul de alcool, fumatul, alimentatia saraca in substante nutritive, stresul si sedentarismul accelereaza procesul de imbatranire prematura. Specialistii sustin insa, ca stilul de viata are o contributie majora si ca putem intarzia efectele vizibile ale trecerii timpului si imbatranirea prematura.
Dar, pentru a evita acest fenomen al imbatranirii premature, care uneori poate sa apara timpuriu, ar trebui sa stim ce se intampla in corpul nostru pe masura ce trec anii.

ROLUL RADICALILOR LIBERI IN IMBATRANIREA PREMATURA

Ipoteza radicalilor liberi si rolul lor in imbatranirea celulelor, a fost sustinuta inca din 1954 de catre profesorul american Denham Harman, fiind cunoscuta sub numele de „Stres oxidativ”. Aceasta ipoteza, pleaca de la faptul ca imbatranirea si bolile degenerative asociate, sunt legate de actiunea nociva a radicalilor liberi, care ataca celulele organismului, determinand o deteriorare progresiva. Radicalii liberi sunt considerati principalii vinovati in procesul de imbatranire prematura, cu efecte negative asupra sanatatii si longevitatii, avand capacitatea de a produce mutatii la nivelul ADN-ului.

CE SE INTAMPLA IN CORPUL NOSTRU CU TRECEREA TIMPULUI ?

Masa musculara – daca nu-ti place sa faci miscare, am o veste proasta: lipsa exercitiului fizic este una din cauzele care duc la pierderea masei musculare. Este normal, ca odata cu trecerea timpului, sa pierdem masa musculara, deoarece circulatia sangvina la nivelul acestora devine deficitara. Potrivit specialistilor, o mare parte din tesutul adipos, inlocuieste masa musculara si se depune pe abdomen, iar aceasta grasime este cea mai periculoasa, pentru ca predispune la multe afectiuni, in special boli cardiovasculare si diabet.
Pielea – cu timpul, cantitatea de colagen si elastina scad, pielea se lasa si apar ridurile, care nu iarta pe nimeni. Expunerea la radiatii solare, fara protectie, fumatul, folosirea in exces a unor cosmetice, poluarea, hidratarea necorespunzatoare, pot grabi aparitia primelor riduri. La inceput, apar linii fine, care cu trecerea timpului se accentueaza, prin pierderea elasticitatii.
Parul – sufera transformari an de an, acesta fiind expus la o multitudine de factori agresori externi: factori poluanti, vant, raze solare, praf, produse inadecvate. Acesta se degradeaza foarte usor, devine fragil, isi pierde vitalitatea, stralucirea in lipsa unei ingrijiri corespunzatoare.
Oasele – densitatea osoasa scade odata cu trecerea timpului, in special la femeile in menopauza, din cauza faptului ca osul pierde calciu si minerale.
Memoria – desi memoria scade cu varsta, specialistii au dovedit faptul ca ne putem mentine o memorie sanatoasa de-a lungul vietii, prin solicitarea acesteia in permanenta.
Fertilitatea – scade cu varsta, cercetarile demonstrand ca efecte negative asupra cantitatii, dar si calitatii ovulelor, sunt date de factori ce tin de stilul de viata: fumat, stres, obezitate, exces de cofeina sau alcool.

CARE ESTE ALEGEREA NOASTRA ?

Cred ca fiecare dintre noi, ar vrea sa ramana tanar si sanatos si sa-si ascunda varsta, dimineata sa se uite in oglinda si sa-i zambeasca o fata frumoasa. Sigur, nu conteaza numai frumusetea exterioara, ci si modul in care ne simtim. Sanatatea corpului nostru va fi insa reflectata la exterior, asupra pielii, parului, siluetei corpului in totalitate. Pentru asta, ar trebui sa ne gandim de timpuriu la alegerile pe care le facem zi de zi si chiar daca nu sta in puterea noastra sa influentam factorii genetici, putem intarzia efectele unei imbatraniri premature prin stil de viata si alimentatie.

ACTIVITATEA FIZICA

Miscarea este benefica la orice varsta, ducand la imbunatatirea calitatii vietii, intarzierea primelor semne de imbatranire, mentinerea densitatii osoase, intarirea sistemului muscular, cresterea imunitatii, imbunatatirea respiratiei si activitatii cardiace.

DIETA ANTIAGING

Specialistii considera ca alimentele bogate in antioxidanti ar trebui sa faca parte din hrana noastra zilnica, pentru a ne proteja impotriva efectelor negative ale radicalilor liberi.
Iata cateva din alimentele bogate in antioxidanti, care nu ar trebui sa lipseasca din hrana noastra:
Nucile, au un continut crescut de antioxidanti, dar e de preferat sa fie consumate crude. Acestea au o cantitate crescuta de vitamina E, antioxidant ce contribuie la incetinirea imbatranirii celulelor.
Broccoli, contine antioxidanti din familia carotenoizilor, vitamine C, A si calciu, iar studiile au aratat ca poate opri chiar inmultirea celulelor canceroase intervenind in stoparea diviziunii celulare.
Soia, contine antioxidanti, numiti izoflavonoizi, ce fac din acest aliment, un aliat al organismului impotriva substantelor toxice si a celulelor canceroase.
Sardinele, sunt surse excelente de antioxidanti. Bogate in coenzima Q 10, constituie un remediu excelent impotriva imbatranirii cutanate. Coenzima Q10, este un antioxidant puternic, imbunatateste functia cerebrala si creste capacitatea de memorare. Intarzie procesele de imbatranire si se opune celor degenerative. Actioneaza la nivelul epidermei, protejand-o impotriva efectelor nocive ale radiatiilor UV si previne aparitia ridurilor.
Ceaiul verde, contine polifenoli, substante cu puternice efecte antioxidante, neutralizand radicalii liberi din organism, prevenind posibile efecte nocive ale acestora asupra structurii celulare.

HIDRATARE CORECTA

Consumul unei cantitati suficiente de lichide, este necesar pentru mentinerea sanatatii si frumusetii, deshidratarea afectand toate celulele organismului si determinand o imbatranire prematura a pielii.

MINERALE PENTRU OASE

Este important ca din hrana noastra sa nu lipseasca alimentele bogate in calciu, fosfor si magneziu. Vitamina D este cea care favorizeaza absorbtia calciului si fixarea sa in oase. O absorbtie optima a calciului depinde de raportul dintre calciu, fosfor si magneziu. Alimentele procesate, furnizeaza cantitati mai mari de fosfor, dezechilibrand balanta calciu – fosfor, cu efect de eliminare a calciului din oase.

MINERALE PENTRU PAR

Pentru a ne pastra un par bogat si stralucitor, specialistii ne sfatuiesc ca pe langa tratamentele de regenerare, sa aducem in dieta zilnica, un aport suficient de vitamine A, B, C si minerale (calciu, magneziu, fier, seleniu).

TRATAMENTE FACIALE

Folosirea din timp a unor tratamente cosmetice corecte si metode antiaging, ne permite sa ne mentinem un ten frumos, tineresc, plin de vitalitate.
Daca iti doresti o piele fara riduri, este necesar, ca din rutina de zi cu zi sa nu lipseasca cativa pasi in procesul de ingrijire a tenului;
pasul 1 Demachierea, ramane cea mai importanta regula pentru ingrijirea tenului, asa incat, chiar daca obisnuim sau nu sa ne machiem, este important ca niciodata sa nu mergem la culcare fara sa ne demachiem. Astfel, inlaturam dupa caz, urmele de machiaj, grasimea, murdaria, bacteriile, lasand-o curata.
pasul 2Tonifierea, contribuie la hidratarea pielii si stabilirea nivelului normal de pH.
pasul 3Hidratarea/Protejarea/Tratarea. Hidratarea pielii necesita o crema potrivita care va hrani celulele. O hidratare adecvata a tenului, face ca pielea sa-si mentina elasticitatea, iar stratul extern al pielii sa devina neted.
Specialistii recomanda folosirea pe parcursul zilei, a cremelor de protectie solara, cu FPS minim 15, care reusesc sa combata efectele nocive, atat ale razelor UVA cat si UVB.
Daca doriti sa stimulati productia de colagen si in acelasi timp sa contracarati si efectele nocive ale radicalilor liberi, puteti folosi creme ce contin alfa hidroxi acizi.
Ceaiul verde este antioxidant, contine fitoestrogeni si imbuntateste aspectul pielii. Vitaminele A, C, E au actiune puternic antioxidanta, iar coenzima Q10 regenereaza tesuturile din interior.

PASTRAREA MEMORIEI

Creierul se poate mentine activ printr-o stimulare zilnica a intelectului: activitati sociale obisnuite, exercitii mentale (sah, cuvintele incrucisate, citit) si activitati fizice care cresc fluxul de sange si oxigen catre creier. Consumul regulat de acizi grasi omega 3, reduc pierderile de memorie cauzate de varsta, scad riscul de aparitie a maladiei Alzheimer si riscul de depresie.

ODIHNA SUFICIENTA

Somnul este important atat in ceea ce priveste durata, dar si calitatea acestuia.

TRATAMENTE PENTRU…STIMULAREA MEMORIEI

SUPLIMENTE ALIMENTARE
Ginko biloba, contine substante cu efecte puternic antioxidante, eficace in neutralizarea radicalilor liberi si prevenirea stresului oxidativ, contribuind la incetinirea proceselor de imbatranire. Creste fluxul de sange catre creier, favorizand o buna oxigenare si aprovizionare cu nutrienti a celulei nervoase, determinand imbunatatirea memoriei, atentiei si capacitatii de concentrare.

ALEGEREA ESTE INTOTDEAUNA A TA

Indiferent de varsta pe care o ai, tineretea si frumusetea se construieste din interiorul tau si
depinde doar de tine, sa ramai sanatos, sa te respecti ca persoana, sa acorzi atentie sufletului si trupului tau.

Articole relevante

Imparte

Despre autor

Imi place femeia care isi doreze sa evolueze pe toate planurile si sa isi traiasca viata in armonie. Cu toate cred ca ne dorim sa ne traim viata intr-un mod frumos, cu cat mai multe momente incantatoare . Vreau sa traiesti si tu magia vietii. Vino alaturi de mine in aceasta calatorie.

(0) Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*